Suche
Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 77.
-
Education for all. Progress, Challenges and Strategies.
Bildung ist Grundrecht und ein unbestrittener Baustein der Entwicklungsprozesse. Bildung ist auch eine wesentliche Voraussetzung für Armutsminderung und nachhaltige Entwicklung. Obwohl diese Erkenntnisse nicht mehr ganz neu sind, sind in vielen Ländern der Erde noch immer viele Kinder und Erwachsene vom Zugang zu Bildung ausgeschlossen. Die internationale Bildung sinitiative "Education for All - [...]
-
Education for All
Vor dem Hintergrund der internationalen Bildungsinitiative Education for All befasst sich die vorliegende Arbeit mit der Bildungssituation in Indien. Education for All (EFA) hat seit der ersten Weltbildungskonferenz 1990 in Jomtien, Thailand, an Bedeutung gewonnen und bildet heute einen wichtigen Bezugspunkt sowohl für Bildungsreformen in den Entwicklungsländern als auch für die internationale [...]
-
Die Sustainable Development Goals, Bildung für Alle und Bildungsungleichheit
Home Forschung & Beratung Entwicklungspolitische Bildungsforschung Die Sustainable Development Goals, Bildung für Alle und Bildungsungleichheit Die Sustainable Development Goals, Bildung für Alle und Bildungsungleichheit „Bildung für Alle“ ist seit vielen Jahrzehnten ein Entwicklungsziel der internationalen Gemeinschaft . Die UNESCO-geleitete Initiative „Education for All“ und das zweite [...]
Forschung & Beratung -
The SDGs and inclusive education for all. From special education to addressing social inequalities.
This briefing paper draws on the recently adopted Sustainable Development Goals and the previous statements regarding inclusive education so as to propose guidelines for international aid in the area of education. Basically, both concepts stand for a wide-ranging view of education in the frame of correlative challenges and objectives. A key point is that crucial opportunities emerge from positive [...]
-
Education Policies and Counter-Hegemony in Bolivarian Venezuela
From its inception in 1999, the Bolivarian transformation process in Venezuela aimed at social justice and participatory democracy. Education played a key role. ‘Education for all’ was as much an important claim of the Bolivarian social movements as it was a government objective. Moreover, education served as a major tool in constructing a new cultural hegemony. This book analyses the Bolivarian [...]
-
Success factors of transformative learning for sustainable development
The human capacity to learn through formal or informal education is considered a key resource for achieving sustainable development on a global scale. Accordingly, the UN-Agenda 2030 and the Sustainable Development Goals refer to education and its transformative power by integrating it both as a cross-cutting issue and as target 4.7. However, there are many different practical, pedagogical and [...]